Naloga managerjev je tudi, da opozarjamo, podajamo mnenja in si upamo

Managerji in managerki, ki se pogosteje pojavljajo v medijih, objavljajo na družbenih omrežjih in se udeležujejo različnih dogodkov, lažje izoblikujejo močno prepoznavnost in se uveljavijo kot mnenjski voditelji. Ljudje rajši poslušajo, verjamejo in sledijo tistim, ki se v medijih več pojavljajo in imajo močno osebno blagovno znamko, kar pozitivno vpliva tudi na ugled podjetja in povečanje prodaje izdelkov oz. storitev.

Managerji lahko pogostokrat tudi v okviru organizacije, kot je Združenje Manager, jasno izrazijo svoje želje, usmeritve, pomisleke in predloge glede aktualnih tem. Pri tem je lahko skupno sodelovanje uspešnejše oz. lahko skupaj dosežejo, da se stvari na ravni gospodarstva, politike in države lahko izboljšajo. Namreč, kadar se managerji združijo, zavzeto podajajo svoja mnenja in se pogosto izpostavljajo, so v javnosti bolj slišani in uspešni v svojih prizadevanjih glede družbenih in gospodarskih sprememb.  


Dejstvo je, da se ljudje raje družimo s tistimi, ki so znani. Vedno nas bolj zanimajo in pritegnejo slavne osebnosti, zato jih raje poslušamo, jim sledimo, kopiramo in podobno. V prodajnem svetu nam prepoznavnost pomaga pri tem, da lažje in bolje prodajamo svoje izdelke oz. storitve. Ravno zato v zadnjih letih narašča delež vplivnežev na družbenih omrežjih. Na svetu je nekje od 3,2 milijona in 37,8 milijona vplivnežev, ki so prisotni predvsem na Instagramu, YouTubu in TikToku. V Sloveniji je približno med 150 in 200 influencerjev, ki redno objavljajo različne vsebine o svojem življenju in hobijih in s tem pridobivajo sledilce, kar pozneje izkoristijo za oglaševanje novih izdelkov in storitev.  


Mediji bodo prej dali prednost in poročali o znanih ljudeh in njihovem podjetju kot o tistih, ki niso znani, saj vedo, da bo to javnost bolj zanimalo. Prav tako se bodo več pojavljali na okroglih mizah, se udeleževali različnih dogodkov in sodelovali pri ključnih spremembah v poslovni in družbeni sferi. 

Direktor najbolj vpliva na ugled podjetja

Kadar novinarji poročajo o določenem dogodku ali temi, želijo največkrat dobiti informacije od direktorja, ki vodi podjetje in nosi največjo odgovornost za dogajanje v njem. Po navadi so managerji najbolj medijsko izpostavljeni, zato je zelo pomembno, da znajo primerno nastopati, jasno in razločno govoriti in podajati konkretne primere, saj z dobrim javnim nastopom dvigujejo ugled podjetja. Več ko se direktor pojavlja v medijih, bolj postaja podjetje prepoznavno, kar pa pozitivno vpliva tudi na to, da želi več ljudi delati v taki organizaciji. Znano je, da dajejo iskalci zaposlitve prednost podjetjem z visokim ugledom, ki izkazujejo vrednote spoštovanja, zaupanja, timskega dela, odlične komunikacije in dobrih medosebnih odnosov.  


Tudi sama v svojem piar podjetju Lin&Nil, d. o. o., spodbujam vrednote delavnosti, iskrenosti, odprtega dialoga in odgovornosti. 

Elon Musk lahko s svojim nastopom zamaje finančne trge

Pri pojavljanju v medijih je ključnega pomena poznavanje osnovnih pravil nastopanja. Pomembno je, da je naša vsebina dobro pripravljena, konkretna, jasna, udarna in kratka. Zaželeno je, da so stavki res zanimivi in neobičajni ter niso obarvani s praznimi floskulami. Ljudje imajo radi konkretne stavke in primere. Prav tako naj bo nastop suveren in izraža samozavest. Ljudje bolj zaupajo in verjamejo tistemu, ki je v nastopanju prepričljiv in ima samozavestno držo. Prepriča pa jih tudi nekdo, ki zna jasno in razločno govoriti in ne da samo momlja. Elon Musk, izvršni direktor družbe Tesla, v kateri proizvajajo električna vozila, sončne strehe in baterije, lastnik vesoljske letalske družbe SpaceX in družbenega omrežja Twitter, s svojim obnašanjem in javnim nastopom vedno močno izstopa. Z vsako objavo na Twitterju namreč spreminja svet in vpliva na gibanje finančnih trgov. Ko je svoje sledilce vprašal, ali naj proda 10 % delnic Tesle, je to nemudoma spremenilo voljo vlagateljev in vrednost delnice je v le enem dnevu padla za 12 %.

Povečanje prepoznavnosti Tanje Skaza in Denisa Avdića

Spominjam se, ko sem delala na prepoznavnosti Plastika Skaza s Tanjo Skaza na čelu. Podjetje je bilo že od nekdaj izredno uspešno, vendar v slovenskem prostoru ni bilo tako znano, hkrati pa se nahaja v Velenju, kjer so takrat težje dobili zaposlene. Po zaslugi vizionarke, kreativke, ambiciozne in uspešne poslovne ženske, polne energije in pripravljenosti izpostaviti se v javnosti Tanje Skaze ter številnih medijskih objav in nenehnih novih vsebin se je podjetje začelo veliko pojavljati v medijih in postalo bolj prepoznano in zanimivo za iskalce zaposlitve. Po dveh mesecih večjega medijskega pojavljanja se je povečala tudi prodaja njihovih izdelkov, dosegli so izjemne poslovne rezultate, okrepili svojo ekipo z izobraženim kadrom in prejeli številne nagrade, kar je še povečalo prepoznavnost podjetja.  


Še en izjemen primer sta Denis Avdić in Radio 1. Ko smo začeli ustvarjati zgodbo prepoznavnosti Denisa Avdića pred 15-imi leti, ga mediji niso poznali. Zaradi tega niso imeli interesa, da bi z njim imeli intervjuje. Potem pa se je izkazal s profesionalnim delom, izstopanjem, drugačnostjo in požrtvovalnostjo. Sčasoma je za svoje delo prejel viktorja, s čimer je njegova prepoznavnost naraščala, vendar jo je moral nenehno razvijati in nadgrajevati, biti vedno boljši in se truditi, se stalno dokazovati in pokazati še več talentov. Na ta način je danes eden najbolj prepoznavnih voditeljev v Sloveniji. Ljudje se želijo z njim srečati, družiti in se fotografirati ter ga sprašujejo za mnenje o družbenih in političnih temah.  

Avtorica članka: mag. Andreja Jernejčič, direktorica podjetja Lin&Nil za piar, treninge javnega nastopanja in izobraževanje z lastno blagovno znamko Andreja