Tehnologija je eksponentna, ljudje smo linearni

10 ključnih sporočil voditeljem prihodnosti futurista ter digitalnega stratega Rudyja de Waeleja.

Facebook
Twitter
Google Plus
LinkedIn

18 mesecev nazaj ga nihče ni vprašal o umetni inteligenci. »Danes se o tem želijo pogovarjati vodstva vseh podjetij, s katerimi sodelujem,« hitrost sprememb opiše futurist in digitalni strateg Rudy de Waele. Z njegovega predavanja in pogovora na Managerskem kongresu 2016 smo povzeli 10 ključnih sporočil za voditelje prihodnosti.

1) Rast tehnologije je eksponentna.

Karkoli pogledamo – grafikone rasti naloženih aplikacij iz Google Play trgovine, števila povezanih naprav, trg navidezne resničnosti ali prenos podatkov – vsi pokažejo isti trend. Prihodnost se dogaja eksponentno hitro.

2) Digitalno je privzeto.

V uporabo prihajajo novi materiali, močnejši od jekla, ki so sposobni prenosa podatkov; humanoidi, ki nove naprave preizkušajo uspešneje od ljudi; otroci se igrajo z lutkami Barbie, priklopljenimi na internet ... Strojna oprema je postala poceni in ´nano velikosti´ in zato požira programsko – ta je v izdelkih naložena na strojno.

3) Človeštvo se spreminja v 20 letih toliko kot prej v 300.

Večina sprememb se dogaja postopoma in potem naenkrat. V besedah Billa Gatesa: »Ljudje precenjujemo vpliv sprememb v naslednjih dveh letih in podcenjujemo moč sprememb v  naslednjih desetih letih.« Banke se še vedno zanašajo na kapital zaupanja, mladi posegajo po fin-tech storitvah, a ne od bank.

4) Prehajamo od egosistemov v ekosisteme in platforme.

Kontrolo in nadzor nadomešča opolnomočenje; razvijajo se organizacije, ki vzpostavljajo odprte platforme, kot so na primer sodelovanja med velikimi in start-up podjetji. Slednja prinašajo zavzetost, ambicijo, medtem ko »v velikih podjetjih ljudje opravljajo svoje delo«. De Waele opozarja na globalno neuravnoteženost in prevlado Silicijeve doline, kjer se je razvilo največ platform, bogatih s podatki o ljudeh in njihovih navadah.

5) Vse, kar je možno, bo avtomatizirano.

Senzorji v stavbi, ki prepoznajo kogarkoli, ki se vanjo pripelje, ga usmerijo v njemu dodeljeno pisarno. IBM Watson odvetnik, ki upravlja primere preko algoritmov. Investicijski svetovalec, ki deluje preko algoritma. Če je avtomatizacija nekoč jemala delo modrim ovratnikom, danes požira tudi delo belih ovratnikov. Dobra novica je, da bo vsemu, česar ni mogoče avtomatizirati, bistveno zrasla vrednost.

6) Dobrodošli v dobo kognitivnega.

Morda menite, da vam v e-pogovoru odgovarja človek, a vedno pogosteje namesto njega komunicira algoritem. Pred našimi očmi teče revolucija vmesnikov: ukazov že jutri ne bomo več tipkali, temveč jih bomo narekovali – četudi bomo zaslone še uporabljali, zaradi vizualizacije.

Če je avtomatizacija nekoč jemala delo modrim ovratnikom, danes požira tudi delo belih ovratnikov.

Bodite pozorni na možnosti obogatene resničnosti (augmented reality), holografije, možgansko-računalniških vmesnikov (BCIs) – so poslovna priložnost.

7) Priložnost je v kombinacijah.

Internet, družabno, mobilno, oblak, analitika masovnih podatkov – to so tehnologije, ki so znane. V vzponu so pametna omrežja, pametna mesta, avtonomna vozila. Priložnosti za posel in razvoj so v kombinaciji znanega in prihajajočega.

8) Ključno je hibridno razmišljanje in vodenje.

Namenite pozornost temu, kar velja danes, in obenem tistemu, kar prihaja jutri. Prihodnost je v opolnomočenju sodelavcev, kajti »ljudje smo linearni, tehnologija eksponentna«. Podatki Svetovnega gospodarskega foruma kažejo, da so lastnosti, po katerih naraščajo potrebe v prihodnosti, kritično razmišljanje, kreativnost, presoja in odločanje.

9) Potrebujemo STEM in HECI ljudi.

Ob znanstveno-tehnološko-inženirskih in matematičnih (STEM) talentih moramo vlagati tudi v razvoj človeštva, etike, ustvarjalnosti in domišljije (HECI), kajti tehnološki razvoj bo odpiral tudi vrsto etičnih dilem.

10) Razvijajmo umetnost družbenih podjetij.

Pristopi, ki izhajajo iz vrednot, uporabljajo nevidno znanje (tacit knowledge) organizacije, gradijo novo naracijo in kolektivno inteligenco, podjetja razbremenjuje neproduktivnih ali celo destruktivnih postopkov, nejasnega jezika, starih misli, silosnega razmišljanja in napačnih predpostavk.

Mag. Edita Krajnović je urednica in direktorica v družbi Mediade.

Članek je bil objavljen v MQ reviji št. 36, novembra 2016