Peter Smole: Umirjen in delaven superman

Umirjen, delaven in ‘zelo nezakompliciran’ Peter Smole je bil v zreškemu podjetju GKN Driveline Slovenija sprva zaposlen kot vodja kakovosti, leta 2015 pa je pri 36. letih prevzel vodenje podjetja. Podjetju je pod njegovim vodstvom v zadnjih treh letih rast prodaje uspelo dvigniti za 42 %, ovenčali so se z nazivom savinjsko-zasavske gazele 2018, Smole pa je postal finalist za priznanje Mladi manager 2018.

Peter Smole pravi, da bi bil podjetnik, tudi če ne bi bil manager. Od leta 2015 do začetka februarja letos je uspešno vodil GKN Driveline Slovenija, družbo, ki se ukvarja s proizvodnjo avtomobilskih transmisij ter avtomobilskih delov in je slovenska izpostava angleške multinacionalke GKN Driveline. Vedno je, pravi Smole, namreč razmišljal o tem, da bi imel podjetje ali pa veliko kmetijo. »Želja po uspehu je nekaj, kar imamo vsi ljudje. Verjetno je prirojena in se je ne da naučiti. Gre za željo po rasti, po večji produktivnosti, večjih dosežkih in po uresničevanju svojih sanj,« je dejal. Svoje sanje je uspešno peljal v resničnost. Podjetje, ki je leta 1991 izgubilo jugoslovanski trg in večinskega kupca, Zastavo iz Kragujevca, je pod njegovim vodstvom še dodatno prosperiralo: rast prodaje je bila strma, pridobili so si sloves pomembnega proizvajalca delov za avtomobilsko industrijo, ki med svoje stranke šteje tudi dva velikana – Jaguar in Mercedes.

Brez izboljšav ni rasti

Napredek in razvoj sta po Smoletovem mnenju nujna, saj brez tega ni izboljšav in rasti. Če stagniramo in se dolgočasimo, pravi finalist za Mladega managerja 2018, pa kovčke spakira tudi motivacija. »Naše komponente so vgrajene v avtomobile, v njih se vozijo naše družine, prijatelji in mi. Iz naših rok ne sme iti noben izdelek, ki ni narejen 100-odstotno. Inovacije so eden ključnih dejavnikov, ki je zastonj. Uporabiti možgane 450 zaposlenih – to je nekaj, česar ne moreš kupiti, prebrati, najti na internetu,« je v intervjuju za Dnevnik poudaril Smole. Prepričan je, da posel niso številke in stroji, temveč ljudje. Če je bilo nekoč v podjetjih predvsem veliko delegiranja, ga danes nadomešča motiviranje.

Včasih je v podjetjih kraljevalo delegiranje, danes pa motiviranje. Uporabiti možgane 450 zaposlenih – to je nekaj, česar ne moreš kupiti, prebrati, najti na internetu.

Navdihuje z zdravo kmečko pametjo

Smole je prepričan, da so najtežje odločitve tiste, ki so povezane z ljudmi: »Vloga managerja je, da skrbi za zaposlene.« Dodaja, da navdihuje z ZKM (zdravo kmečko pametjo) in da so zanj sodelavci največji vir navdiha. V podjetju so pod njegovim vodstvom zadovoljstvo zaposlenih povečali za 22 %, kar ocenjuje kot svoj največji dosežek. Predan je temu, da ljudi spozna, ugotovi, kaj je dobrega v njih, jim pomaga in poskuša rešiti težave.

»Zame je uspeh takrat, ko so izpolnjeni osebni cilji posameznika. Če to pozitivno vpliva še na druge in okolico, pa je uspeh toliko večji,« je poudaril in dodal, da se uspešnost ne meri v denarju, ampak v dejanjih. Po njegovem uspešne ljudi odlikujejo odnosi – tisti med sodelavci, s prijatelji in tudi poslovnimi partnerji.

»V Sloveniji se da odlično delati. Morda nam manjka malo optimizma in spoštljivega odnosa; večji poudarek bi morali dati na vrednote in ne materialne dobrine,« je prepričan Smole.

Tjaša Polak je novinarka, zunanja sodelavka podjetja Mediade. Članek je bil objavljen v MQ reviji št. 43, marca 2019.