Nov model rasti: majhni z velikimi

Do kam lahko pride posameznik s svojo poslovno idejo sam? In kako široko lahko odpre krila, če mu podporo ponudi veliko podjetje?

Facebook
Twitter
Google Plus
LinkedIn

Projekt Štartaj, Slovenija! malim proizvajalcem odpira najpomembnejša vrata: vstop na trgovske police velikega trgovca. Izvira iz želje podpreti mlade in njihove podjetniške ambicije, z znanjem ter dvojnim prostorom – na policah in v mediju.

Do izdelka za trgovsko polico

Štartaj, Slovenija!, formalno 'strateški marketinški in komunikacijski projekt', je v svoji srži izjemen družbeno-koristen projekt. Za Spar Slovenija sta ga zasnovali agenciji Formitas in Direct media komunikacije. »Pobuda izhaja iz jasne in natančne opredelitve ciljev, ki so si jih za leto 2016 zastavili v podjetju Spar Slovenija. Eden od teh je bil, da se njihove trgovine s svojimi aktivnostmi še bolj povežejo z mladimi,« pravi Mitja Tuškej, strateg in partner agencije Formitas BBDO ter direktor medijske agencije Direct media komunikacije. Priprave na izvedbo projekta so trajale devet mesecev, v tem času so morali podjetniki kakovost svojih izdelkov dvigniti na raven, ki je potrebna za vstop na trgovske police.

Mladi podjetniki so dobili priložnost, da se učijo, pridobijo prve izkušnje in znanja, ki so potrebna za uspešen prodor izdelka. »Naš osnovni motiv ni bil ekonomske narave. Svoje police smo ponudili sveži podjetniški energiji in hkrati spodbudili kupce k nakupu izdelkov, ki prihajajo izpod rok še neuveljavljenih domačih ustvarjalcev,« poudarja Igor Mervič, generalni direktor Spar Slovenija. Za celotnim projektom stoji ekipa več kot 80 posameznikov, ki je morala poskrbeti za izvedbo in prenos znanj: od ideje do realizacije na 'veliki polici'.

Mladi podjetniki dobijo priložnost, podjetja sveže ideje, javnost pa poslovne junake.

Ta pot zajema skrb za vsako podrobnost – od deklaracij, kod, embalaž, dokumentacij in dovoljenj, testiranj, do distribucije in komunikacije. Pomemben del projekta je TV oddaja z novim formatom, v kateri 12 slovenskih podjetnikov predstavlja svoje zgodbe in izdelke, ki jih prodajajo na posebnih prodajnih policah v Intersparovih megamarketih. Generalni direktor PRO PLUS Pavel Vrabec v projektu vidi preporod slovenske podjetniške pobude: »Z oddajo mladim podjetnikom ponujamo edinstveno priložnost za vstop na trg. V tesnem sodelovanju z Igorjem Mervičem in agencijo Formitas z Mojco Randl na čelu smo podjetnikom lahko ponudili celovit paket podpore, gledalcem pa pozitivne zgodbe, ki so odlično sprejete. Prepričan sem, da bodo marsikomu v navdih ob novih podjetniških začetkih.«

Bližnjica do dragocenih podjetniških informacij

Eden od sodelujočih podjetnikov je tudi Anej Sirk s svojim produktom vertikalnega vrta Urban Planty, ki je v projektu pospešeno dobil dragocene informacije o odzivnosti trga in nakupnih navadah, do katerih bi po 'naravni' podjetniški poti prišel po nekaj letih delovanja: »Človek od blizu ugotovi, kako procesi potekajo v praksi in kako oddaljeno je njegovo podjetje od optimalnega delovanja. To je svojevrstno 'darilo', ki si ga vsako mlado podjetje želi, a si ga ne more privoščiti.« Tuškej verjame, da projekt v svojem bistvu nosi družbeno koristno noto: »Ljudje se z njim istovetijo in podpirajo svoje nove poslovne junake. Po odzivih vidimo, da se že rojevajo nove ideje – mladi, ki so se doslej preveč sramežljivo srečevali s tem, da bi pokazali, kako razmišljajo, kakšne ideje jim rojijo po glavi in kaj poskušajo izdelovati v domačih garažah, se odzivajo, sprašujejo in dobivajo novo samozavest.« Ambicije projekta so številne in velike, ključna pa je spodbuda mladim, da se da uspeti, izpostavljajo vpleteni.

Matjaž Kljajić je novinar v družbi Mediade.

Članek je bil objavljen v MQ reviji št. 36, novembra 2016