Možnosti našega razvoja so brezmejne
Marta Kelvišar, direktorica Adrie Doma, članica Združenja Manager, je prejela nagrado GZS za leto 2020 za izjemne gospodarske in podjetniške dosežke. Podjetje je pripeljala v družbo najvidnejših proizvajalcev mobilnih hišk ter visokokakovostnih šotorov za glampiranje. Lani so v Adria Domu izdelali več kot 1300 enot, njihovi produkti pa stojijo v 380 kampih v tridesetih državah. O svojem poslanstvu, trajnostni usmeritvi podjetja in preobrazbi v digitalno podjetje je spregovorila za MQ portal.
Katere osebne lastnosti so vas pripeljale do tega prestižnega gospodarskega oskarja in katere bi pripisali vašemu timu?
Vsa tri obdobja, otroštvo, mladost in odraslost, bi lahko primerjala z razvojem metulja: jajčece – gosenica – metulj. Tudi pri meni je bilo tako. V otroštvu sem pridobila delovne navade in radovednost, v mladosti izpostavljam vztrajnost in pogum, v odrasli dobi sem te lastnosti izmojstrila v modrost, podjetnost in odgovornost.
Moje osebne lastnosti se dopolnjujejo in so nekatere tudi enake, kot jih ima moj tim. Predvsem nas povezuje izjemna energija, ambicija in zavzetost k nenehni rasti in razvoju ter izkoriščanju priložnosti. Bogatimo se v različnosti, tudi generacijsko in osebnostno, tiste lastnosti, ki so iste, pa utrjujejo našo skupno poslovno pot do ciljev. In še, naša ekipa je zmagovalna.
Kako se odraža vaša zaveza trajnostnemu poslovanju?
Predvsem to ni le ‘zapoved’ na papirju, ki smo jo vnesli v pravilnike in poslovno strategijo. Danes že prvi pogled na naše izdelke pove, da so naši materiali za gradnjo les in drugi naravni materiali, kot so kovina, steklo, tekstil, kamen … Pomemben korak v smeri trajnostnega razvoja je bila vključitev dizajna v razvoj produktov, s čimer poudarimo uporabo naravnih materialov. Tudi naši kupci želijo imeti proizvode, ki so ekološko grajeni in so v sožitju z naravo. Naš izdelek je možno ob koncu njegove življenjske dobe reciklirati do 90 odstotkov. Velik premik smo naredili tudi pri embalaži materialov, ki je v celoti vračljiva.
Odgovoren odnos do okolja pa uvajamo tudi znotraj podjetja, med zaposlenimi. Na strehi tovarne imamo sončne celice in tako praktično proizvedemo dovolj električne energije za svoje potrebe.
Kaj so po vašem mnenju najpomembnejše usmeritve v digitalizaciji in kako se odslikavajo v vaši organizaciji?
Vitkosti poslovnih procesov namenjamo veliko časa, energije in denarja. Gre za dolgotrajen proces s spreminjanjem kulture. Spremembe se namreč začnejo v naših glavah, v razumevanju koristi, nato sledijo procesi in šele potem je na vrsti tehnologija – digitalizacija,
Po nekajletni več kot 20-odstotni poslovni rasti smo spoznali, da ne bomo več mogli rasti brez vlaganja v ljudi in digitalni napredek; da nam je postala »naša obleka pretesna«. Zato smo se najprej osredotočili na zaposlene.
ki to podpira in pomaga ‘izvajati’, udejanjati, meriti, izboljševati. Razvoj ljudi, procesov in tehnologija gredo z roko v roki.
Po nekajletni več kot 20-odstotni poslovni rasti smo spoznali, da ne bomo več mogli rasti brez vlaganja v ljudi in digitalni napredek; da nam je postala »naša obleka pretesna«. Zato smo se najprej osredotočili na zaposlene. Po šoli vodenja nadaljujemo z vpeljavo vitkosti v naše procese, z opolnomočenjem in vključevanjem zaposlenih, odstranjevanjem potrat in nenehnim izboljševanjem digitaliziranega procesa proizvodnje z digitalnim dvojčkom.
Kaj vam pomeni zavzetost zaposlenih in katere aktivnosti za višjo stopnjo zavzetosti zaposlenih bi izpostavili pri vas?
Zaposleni so srce podjetja. Brez njih podjetje ne bi utripalo, živelo. Zame je zavzetost zaposlenih najpomembnejši KPI podjetja, saj s tem merimo kondicijo podjetja, sposobnost odzivanja na spremembe. Da smo na pravi poti, nam kažejo letošnje organizacijske meritve, ki smo jih izvedli v juniju, saj nas rezultati že drugo leto zapored uvrščajo med top 7 odstotkov podjetij v Sloveniji
Prav organizacijska kultura je tisti dejavnik, ki najbolj vpliva na sposobnost podjetja uresničevati poslovne cilje, vizijo in strategije ter prispeva k večji zavzetosti zaposlenih.
iz baze podjetja, ki izvaja meritve po metodologiji Gallup. Rezultat, ki kaže razmerje med številom zavzetih in aktivno nezavzetih sodelavcev: 5,6 proti 1 v prid zavzetim sodelavcem, je prebojni rezultat, kjer postanejo vidni poslovni in finančni učinki zavzetosti.
Prav organizacijska kultura je tisti dejavnik, ki najbolj vpliva na sposobnost podjetja uresničevati poslovne cilje, vizijo in strategije ter prispeva k večji zavzetosti zaposlenih.
Kaj vas navdihuje?
Od nekdaj sem močno povezana z naravo in je moj navdih, ker je tako popolna. Predvsem me uči hvaležnosti in ponižnosti. Navdihuje me spoznanje, da so možnosti našega osebnega ter poslovnega razvoja ter prispevka sebi in sočloveku ter svetu brezmejne. In tu je naša odgovornost do trajnostnega ravnanja in delovanja, kot vodje pa imamo tu še večjo odgovornost.