Marko Bitenc želi izboljšati življenja ljudi

Marko Bitenc, finalist za priznanje Mladi manager 2019, je vizionar, ki podjetje GenePlanet vodi z lastnim vzorom. Njegova vizija je, da bi iz Slovenije na bolje spreminjal življenja ljudi po celem svetu in preprečil nepotrebne smrti.

Marko Bitenc je ustanovitelj in direktor podjetja GenePlanet, ki razvija inovativne rešitve na podlagi genetskih analiz. Slednje pomagajo izboljšati življenjski slog in zdravje ljudi. Ideja za podjetje se mu je porodila leta 2008, ko je štel komaj 22 let. Temelj podjetja so osebni genetski testi. Kupec na dom prejme komplet za test DNA – si odvzame vzorec ustne sluznice ter ga odpošlje. V certificiranem laboratoriju sledi sekvenciranje, rezultate nato analizirajo in ovrednotijo. Kot pojasnjujejo v GenePlanet, rezultati razkrijejo informacije, ki imajo lahko velik vpliv na zdravje in počutje posameznika. Na podlagi rezultatov posamezniku ponudijo nabor personaliziranih priporočil za prilagoditev prehrane, gibanja, obvladovanje stresa in drugih dejavnikov, ki mu bodo pomagali, da bo sledil potrebam svojega telesa.

Občuten skok: od 8 do 150 zaposlenih

Podjetje GenePlanet je imelo v letu 2018 5,3 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje. Če so še v letu 2014 imeli zgolj 8 zaposlenih, se zdaj v Sloveniji počasi bližajo številki 100. Celotna skupina, kamor spadajo še distributerji v tujini in laboratorij na Hrvaškem, ima sicer 150 zaposlenih. Njihovo najpomembnejše tržišče trenutno je Poljska, aktivni pa so na 35 trgih po svetu.

Med najhitreje rastočimi v Evropi

Leta 2018 so od švicarskega sklada JF Investments prejeli 10 milijonov evrov vredno investicijo, ki so jo namenili razvoju in širjenju na nove trge. Doslej je podjetje GenePlanet prejelo številne nagrade za inovativnost in druge dosežke: lani je bilo po izboru agencije Spirit Slovenija najboljši izvoznik leta v svoji kategoriji, izbrali pa so ga tudi za najboljše biotehnološko podjetje v srednji in vzhodni Evropi (CESA). Lani je prejelo še priznanje za eno od najhitrejše rastočih podjetji v Evropi Financial Times 1000: Europe’s Fastest Growing Companies 2019. Na seznam sta se prebili samo dve slovenski podjetji, GenePlanet pa je pristal na 597. mestu.

Zdravje ljudi je glavna prioriteta

Bitenc je zavezan ideji izboljšati zdravje ljudi. Strateški cilj podjetja je do leta 2021 razviti najboljšo interpretacijo celotnega genoma, krvnih in drugih biomarkerjev ter podatkov o življenjskem slogu posameznika. »Če pogledamo, zakaj ljudje umirajo, vedno pridemo na dva glavna razloga. Prvi so rakava, drugi srčno-žilna obolenja. Številna podjetja že vlagajo veliko sredstev v razvoj testov 

Motiviranje sodelavcev k velikopoteznemu razmišljanju

Bitenčevo podjetje deluje etično in upošteva vrednote, ki prevladujejo nad dobičkonosnostjo. Po njegovem je želja po kratkoročni dobičkonosnosti na račun kakovosti storitve smrt za podjetje. Svoje zaposlene vidi kot ključni kapital in najboljše ambasadorje podjetja, kar je še posebej pomembno v obdobju hitre rasti podjetja in tako številnih izzivih, ki jih rast prinaša tudi pri vodenju. GenePlanet ima strukturo vodenja brez izrazite hierarhije, glavna vrednota pa je vključevanje. Bitenc pri sodelavcih spodbuja velikopotezno razmišljanje in inovativnost ter podpira učenje iz napak. Sodelavci cenijo njegovo vizionarstvo, iskrenost, zanesljivost, zaupanje in dejstvo, da vodi z lastnim vzorom.

Želja po kratkoročni dobičkonosnosti na račun kakovosti storitve, pravi Bitenc, je smrt za podjetje.

za zgodnje odkrivanje raka,« pojasnjuje Bitenc. Medtem ko na področju onkologije vznikajo nove terapije, ki bodo zdravljenje v 10 letih bistveno spremenile, je na srčno-žilnem področju drugače. »Tukaj imamo zadeve, ki se v nas nalagajo 20, 30 let. Mi dobro vemo, kaj so dejavniki, ki vplivajo na razvoj bolezni, in razvijamo podatkovno platformo, da bi lahko v vsakem trenutku videli, kje smo. In kaj storiti, da zakasnimo oz. preprečimo razvoj tovrstnih bolezni,« je v pogovoru za RTV Slovenija še dodal Bitenc.

Tjaša Sterle Polak je novinarka, zunanja sodelavka podjetja Mediade. Članek je bil objavljen v MQ reviji št. 46, marca 2020.