Managerji: 10 napotkov pri delu z novinarji

Hitra šola uspešnega komuniciranja z mediji in dobrega javnega nastopanja za managerje

Facebook
Twitter
Google Plus
LinkedIn

V aprilu smo pod vodstvom mag. Andreje Jernejčič, direktorice podjetja Lin&Nil, izvedli dinamično Hitro šolo uspešnega komuniciranja z mediji in dobrega javnega nastopanja, družbo pa ji je delala Špela Šipek, dolgoletna urednica informativnega programa na POP TV. Mag. Jernejčič poznamo kot strokovnjakinjo za komunikacijski management in nastopanje. Večinoma dela z vodstvenim kadrom, številnimi managerji, vodji in podjetji tako pri nas kot v tujini. Zagovarja, da mora vsak manager znati nastopati, saj se to od njega pričakuje. V tujini se na to veliko bolj pripravijo, še preden nastopijo takšno funkcijo.

Povzemamo njenih 10 najpomembnejših nasvetov.

1. Reagirajte takoj

Novinarji, sploh dnevnih časopisov, potrebujejo odgovore takoj. Za pripravo celotnega prispevka imajo pogosto le nekaj ur, v tem času morajo dobiti sogovornike, posneti ali zapisati izjave, urediti besedilo in ga oddati. Če ne dobijo vas, bodo našli koga drugega. V vsakem primeru pa za verodostojnost besedila potrebujejo izjavo, torej nekoga, ki bo podal dodatne informacije.

2. Pomembna je kratkost odgovarjanja

Najpogosteje potrebujejo t.i. kratki odgovor. Temu rečejo izjava, ki je del prispevka. Izjava pomeni odgovor, dolg od 10 do 15 sekund, včasih tudi do 20, če ste res zanimivi ali je tema zelo pereča.

Mag. Andreja Jernejčič: “Vsak manager mora znati nastopati pred javnostmi.”

Foto: osebni arhiv

3. Sami se odločite, koliko boste povedali

Eno od osnovnih pravil je, da je treba delati selekcijo: lahko se odločite, koliko in kaj boste povedali novinarju. Novinarju povejte le glavne podatke, kar pomeni, da naredite dobro selekcijo pri podajanju informacij in ga ne obremenjujete z nepotrebnimi podatki. Pred ali po končanem snemanju pa mu razložite ozadje ali dodate še kakšno informacijo.

4. Če vas večkrat vpraša enako

Novinar mora dobiti dobro zgodbo. Zato je pogosta praksa, da na začetku poveste, kar ste pripravili, zanj bistvene informacije pa izpostavite, ko vas enako vpraša že četrtič ali petič. Zapomnite si, da bo novinar objavil le en odgovor, ne vseh. Če boste torej šele petič odgovorili njemu zanimivo, bo objavil le ta del. Zato vsakič odgovorite podobno kot prvič, predvsem pa bodite vedno kratki. Še ena prednost zanimivih odgovorov: novinar vas po njih ne bo več veliko spraševal.

5. Zanimajo jih goljufije in odstopi

Podobno je v poslovnem svetu. Novinarji morajo poročati o aktualnih in perečih zadevah. Tudi vas zvečer, ko se vrnete domov po napornem delavniku, ne zanimajo dolgočasne seje, ampak aktualne in sproščujoče teme. Odstopi, goljufije, napake, nesreče so privlačne za uho, če vanje niste vpleteni. Logično je, in dobro se je tega zavedati, da je konkurenca v boju za bralce, poslušalce in gledalce velika, zato poročanje postaja vse bolj senzacionalistično.

6. Odgovarjajte pozitivno

Ko vas novinar vpraša, kaj boste storili po goljufiji ali nastali škodi, si vprašanje prevedite na način – zanima ga, kako bo z nami v prihodnosti. Tako v bistvu odgovorite na vprašanje, kako bomo delovali naprej, in svoj odgovor začnete tako: »V prihodnjem letu načrtujemo ...«. Ne odgovarjajte na vprašanje, kaj boste storili po tej težavi, z besedami: »Naša težava je ...«. Ne ponavljajte negativnih besed: težava, problem ..., saj s tem potenciramo občutek, da se dogaja nekaj slabega. Površni način poslušanja sploh radia in televizije pri poslušalcih in gledalcih povzroči posplošitev, da ima nekdo pač neke težave.

7. Ne kregajte se z njimi

Medije vedno potrebujete, zato se ne kregajte z njimi. Če se zgodi napaka, pokličite novinarje in se z njimi pogovorite. Tudi njim (običajno) ni v interesu, da bi pisali napačno.

8. Vodja mora znati nastopati

S tem ko prevzamete vlogo managerja, se od vas pričakuje, da znate nastopati. Za dober nastop je ključna predpriprava. Upoštevati je treba vse napotke o tem, kako nastopati, govoriti, kaj povedati in kako, kako uporabljati nebesedno govorico in kakšen vtis pustiti. Če se ne boste pripravili na nastop, je enako, kot bi šli na turnir tenisa, ne da bi prej vadili.

9. Spoštujte jih

Novinarji so vaši poslovni partnerji oz. stranke, zato jih spoštujte. Njihovo delo je tako kot vaše naporno in odgovorno, pogostokrat premalo cenjeno. Pri marsikaterem mediju imajo zaradi nastalih gospodarskih razmer tudi slabe plače. Tako kot je pomembno sodelovanje s strankami, kupci, poslovnimi partnerji, tudi novinarji zahtevajo pozornost. Z njimi je treba vzpostaviti korekten odnos, za kar potrebujete več časa. Dobrega odnosa ne zgradite v enem dnevu, ampak je to dolgoročen proces.

10. Tudi oni peljejo otroke v vrtec

Novinarji so prav tako kot drugi ljudje s svojimi obveznostmi. Če imate kdaj s kakšnim od njih slabo izkušnjo, to nikakor ne pomeni, da so vsi slabi ali nekorektni. V vsakem poklicu imamo kakšno črno ovco, tudi med managerji, vendar tega ne posplošujemo na vse.

Maruša Bertoncelj

Članek je bil objavljen v MQ reviji št. 29, septembra 2014