“Gradite zaupanje in spoštujte kulturo partnerskih organizacij”

Z Blažem Ferencem, direktorjem korporativnih komunikacij v A1 Slovenija in A1 Srbija ter prejemnikom subvencije Sklada za talente, smo se pogovarjali o programu Strategic Partnership na IMD.

Zakaj ste se odločili za izobraževanje prek Sklada za talente?

Verjamem, da se priložnosti za izobraževanje in razvoj ne izpušča. Še posebej ne priložnosti za sodelovanje v tako kakovostnih izobraževalnih programih, kot jih ponuja Sklad za talente. Odločitev je bila zato zelo lahka.

Kaj vas je najbolj (in morda kaj malo manj) navdušilo v programu Strategic Partnership na IMD?

Najbolj vsekakor virtualno druženje z drugimi udeleženci programa, ki so prihajali iz številnih različnih držav in industrij. Zame je bil to ključni del učenja v okviru programa, čeprav bi si seveda želel, da bi se lahko videli tudi v živo. Prav tako mi je bila zelo všeč aktualnost primerov, na katerih smo se preizkušali v razumevanju teoretičnih konceptov, ki so nam jih predstavili v okviru programa.

Težko bi rekel, da me je v programu kar koli zmotilo. Dejstvo je, da je bilo napornih osem tednov, saj je urnik aktivnosti izjemno zgoščen. A program prinese toliko dobrega, da se vloženi trud nedvomno poplača.

Blaž Ferenc je eden od prejemnikov štipendije Sklada za talente Združenja Manager, ki mladim managerkam in managerjem do 40. leta starosti subvencionira vrhunsko izobraževanje na specializiranih programih svetovnih poslovnih šol.

Kaj so najpomembnejša sporočila, ki ste jih dobili in jih je pomembno posredovati tudi drugim (mladim) managerskim kolegom?

Če jih povzamem v eno poved, bi se ta glasila nekako takole: “Gradite zaupanje in spoštujte kulturo partnerskih organizacij.” V bistvu partnerstva v poslovnem svetu niso kaj dosti drugačna kot partnerstva v zasebnem. Zato lahko naučeno v enem svetu brez težav uporabimo tudi v drugem.

Pomembnost spoštovanja in razumevanja kulture in načina dela partnerskih organizacij za uspešno partnerstvo je pravzaprav težko dovolj poudariti. Namreč, četudi je na papirju nekaj lahko videti kot idealno strateško partnerstvo, v praksi ne bo delovalo, če partnerske organizacije ne bodo našle načina (so)delovanja,

Najpomembnejše sporočilo izobraževanja bi lahko povzel v eno poved: ‘Gradite zaupanje in spoštujte kulturo partnerskih organizacij.’ V bistvu partnerstva v poslovnem svetu niso kaj dosti drugačna kot partnerstva v zasebnem. Zato lahko naučeno v enem svetu brez težav uporabimo tudi v drugem.

ki bo upošteval kulture in način delovanja vseh partnerskih organizacij. 

Zaupanje pa je pomembno, ker zelo olajša vzpostavitev in razvoj partnerstva. Če je zaupanje med partnerji na visoki ravni, so partnerji zavezani k skupnemu napredku in reševanju izzivov. Partnerji so prilagodljivi, partnerstvo je trdno in v večini primerov tudi dolgoročno uspešnejše. Če je zaupanje nizko, pa partnerstvo običajno temelji predvsem na ekonomskem interesu. Pogosto je precej zapleteno za upravljanje, saj se partnerji bojijo prilagajati, da jih druga stran ne bi izkoristila. Takšna partnerstva so po navadi krhka in razpadejo hitro po tem, ko je kateremu od partnerjev ekonomsko bolj privlačna kratkoročna priložnost.

Kako bi druge mlade managerske kolege spodbudili, da se prijavijo na razpis sklada?

Prijavite se in se naučite nekaj novega. Globalna konkurenca je preprosto prevelika in premočna, da bi lahko zamudili to priložnost.

Z Blažem Ferencem se je pogovarjala Nina Oštrbenk, strokovna sodelavka za komunikacije pri Združenju Manager. Pogovor je bil objavljen decembra 2021.